Generelt

Oplysninger om REWEAR

REWEAR Aps ("REWEAR")

Etableret 2020. CVR-nr. 41321059

Kildegårdsvej 67A, 2900 Hellerup

Email: hello@rewear-kbh.dk

 

Vores besøgsadresse, hvor vi træffes efter aftale er:

Begoniavej 6, 2820 Gentofte

 

Pris

Priser er efter gældende prisliste og inklusiv moms og angivet i Danske Kroner. Du finder priserne for salg hos REWEAR her.

Hvis du sælger dit private tøj, sko og accessories, betaler du ikke moms og skat af dit salg (jf. brugtmomsordningen).

Betaling

Vi tager imod følgende betalingsmetoder og vi hæver først beløbet når varerne afsendes:

  • Dankort
  • Visa/Dankort
  • Visa
  • Mobilepay

TRANSPORT & LEVERING

Varerne sendes med DAO til hele Danmark for 49 kr.

Leveringstid 2-4 dage.

I forbindelse med udsalg og ferieperioder, kan der påregnes længere leveringstid.

Vi leverer udelukkende til Danmark.

Køb & afhent på lager i Gentofte:
Køb online og vælg at hente din bestilling på vores lager.
Husk at medbringe din online kvittering.
Afhentning på lager er efter aftale med REWEAR.

 

Fortrolighedspolitik

REWEAR forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet og vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, medmindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. REWEAR vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.

FORTRYDELSESRET

REWEAR yder 14 dages fortrydelsesret til forbrugere, gældende fra den dag du modtager dine varer. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen. Husk at vedlægge ordrebekræftelsen. Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til hello@rewear-kbh.dk. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. Hvis du nægte at modtage varen, vil 55 DKK blive fratrukket i dit tilgodehavende fra den/de varer der returneres som du har nægtet at modtage.


Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Hvis du fortryder dit køb ved ikke at afhente din pakke, vil du blive fratrukket de faktiske omkostninger for at pakken returneres.

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som taget i brug, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

 

Vigtigt:


  • Skotøjsæsker må ikke bruges som forsendelsesæsker, men skal pakkes ind ved returnering.
  • Varerne skal returneres med originale mærker mm. hvis du vil være sikker på at kunne modtage det fulde beløb retur.
  • Husk at vedlægge ordrebekræftelsen, som du har modtaget på mail, i returpakken.


Varen sendes til:

REWEAR ApS

Begoniavej 6

2820 Gentofte

VIGTIGT! Retur, bytte og reklamationer, SKAL sendes til vores fysiske adresse  og må IKKE sendes til en pakkeshop eller lignende. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.



RETURNERING & TILBAGEBETALING

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen.
Du får automatisk en bekræftelse pr. e-mail, når vi modtager din returnering. 

 

REKLAMATIONSRET

Købelovens mangelregler gælder for varekøb.
Der ydes forbrugere to års reklamationsret i henhold til købeloven på varer købt hos REWEAR. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Går varen mod forventning i stykker, repareres denne vederlagsfrit af REWEAR såfremt original kvittering vedlægges.
Reklamationsretten dækker ikke forkert håndtering, eller groft misbrug. Hvis du opdager en fejl, skal du hurtigt, og indenfor ”rimelig tid” rette henvendelse til REWEAR. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Inden du returnerer varen, kontakt da venligst os på hello@rewear-kbh.dk og beskriv fejlen, ordrenummer samt vedhæft et par billeder af fejlen. Så vender vi tilbage med et svar, hurtigst muligt.

Returnering (de rimelige fragtomkostninger) i forbindelse med en berettiget reklamation, betales af REWEAR. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:
REWEAR ApS
Begoniavej 6
2820 Gentofte
Skriv REKLAMATION på pakken.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. 
 

KLAGEVEJLEDNING

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb hos REWEAR, skal du kontakte webshoppen ved at sende en mail til hello@rewear-kbh.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: 
Nævnenes Hus 
Toldboden 2 
8800 Viborg 
naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse hello@rewear-kbh.dk.

 

Kommissionssalg hos REWEAR

Lad os hjælpe dig med at sælge dit secondhand- tøj, sko og accessories! Du køber/booker en salgsperiode her

Hvis du har spørgsmål til salg hos REWEAR, er du altid velkommen til at skrive til hello@rewear-kbh.dk.

 

Fortrydelsesret

Når du køber en salgsperiode hos REWEAR, har du 14 dages fortrydelsesret. Hvis du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret, skal du kontakte hos på hello@rewear-kbh.dk, og her vil du kunne få dine penge tilbage. Bemærk venligst at dette skal gøres inden 14 dage fra køb af salgsperiode eller forlængelse heraf. Hvis din salgsperiode starter indenfor 14 dage fra købet eller forlængelsen heraf, bekræfter du hermed, at du afskriver dig din 14 dages fortrydelsesret. Uanset hvornår har du booket, kan du ikke fortryde hvis der er mindre end 14 dage indtil din salgsperiode eller forlængelse begynder. 

 

Kommission

Kommission (20% indtil 31. juli 2020, herefter er kommissionen 40%) fratrækkes automatisk opgørelsen af det samlede salg, inden fortjenesten udbetales til sælgeren.

 

Erhverv

Påtænkes det at drive forretning via REWEARs webshop, er du selv ansvarlig for at indberette korrekte oplysninger til Skat, og det skal oplyses ved køb af salgsperioden, hvis du vil sælge varer fra en momsregistreret virksomhed på webshoppen.

 

I salgsperioden

Opstart

Når salgsperioden er booket, afleverer du dine varer på vores lager på aftalt dato og tidspunkt.

Varesikring

REWEAR kan ikke stilles til ansvar for stjålne, tabte eller ødelagte varer, og REWEAR er ikke erstatnings-pligtige ved brand- og vandskade. I forbindelse med brand, vand eller indbrudstyveri kan din indboforsikring eventuelt dække dit tab – kontakt dit forsikringsselskab for mere information.

Ejendomsret og varebetingelser

Sælger er alene ansvarlig for at have uindskrænket ejendomsret og ret til at sælge varerne i webshoppen, og det er ikke tilladt at sælge ulovlige kopivarer, sikkerhedskompromitterende varer, tobak, alkohol, fødevarer, våben, fyrværkeri, pornografisk materiale eller andet, som personalet måtte vurdere upassende. Vi ønsker ikke at have varepartier købt fra Wish, Ebay etc. med henblik på videresalg hos REWEAR. Overtrædelse vil medføre bortskaffelse af disse varer og effekter uden varsel. Personalet har desuden ret til at afvise eller bortskaffe varer, som vurderes skadelige for butikkens standard, som f.eks. beskidte, ildelugtende eller uhygiejniske varer.

REWEAR har desuden ret til at afvise varer ved indlevering hvis de ikke er i god salgsstand, f.eks. grundet huller, slid, pletter eller lugt. 

Ændring af pris

Ønsker du at ændre en pris på en vare undervejs, skal du sende en mail til hello@rewear-kbh.dk.

Rabat på varer

Du har mulighed for at sætte rabat på dine varer på webshoppen. Du skal blot informere personalet herom, så de kan registrere rabatten på webshoppen og du kan vælge mellem 25%, 50% eller 75% rabat.

 

Ved salgsperiodens ophør

Ikke-solgte varer

Ikke-solgte varer skal afhentes senest en uge efter afsluttet salgsperiode eller efter anden aftale med personalet. Du skal huske at medbringe ID.

Det koster 50 kr. pr påbegyndt dag, når REWEAR opbevarer dine varer efter en uge. Varerne vil blive opbevaret i en uge derefter, hvorefter de tilfalder REWEAR.

Vi har også mulighed for at sende dine ikke-solgte varer retur til dig efter aftale. Denne ydelse koster 100 kr. plus forsendelsesomkostninger og skal aftales med personalet ved indlevering af varerne.

 

Udbetaling af dit overskud

REWEAR udbetaler 80% af det samlede salg til dig. Udbetalingen sker direkte på din konto. Af hensyn til personalets sikkerhed opbevarer vi ikke store mængder af kontanter, og vi har ikke mulighed for at udbetale din fortjeneste i kontanter. Ved beløb over 5.000 kr. sker udbetaling via bankoverførsel. Udbetalingen sker senest 30 dage efter salgsperiodens ophør. Dette skyldes, at køberne har 14 dages returret på varerne.